dinsdag 16 februari 2010

WhyFi

Ben je op vakantie ga je zo ontzettend zitten bloggen en internetten. Wat is dat? Waarom? En hoe? Bij deze de antwoorden.
Sam, Sjors en ik zijn semi-techy’s. Niet semi-Tsjechisch, maar we hebben gewoon allemaal wel iets met techniek, internet en computer. Zeker Sam, als zojuist afgestudeerd informaticamannetje. Voor het werk en voor de lol zijn laptops en iPhones/iPod meegenomen. In onze fijne hostelworld.com jeugdherberg hangen twee draadloze netwerken die lekker werken. Dan ga je online en praat je wat over bloggen, twitter, buzz en wie weet al wat voor technisch geneuzel nog meer.
De eerste avond vond ik het leuk om een stukje te typen, dus op het moment dat blogs ter sprake kwamen, opperde ik dat. Sjors en Sam zeiden daarop: ‘Ga bloggen op wordpress’. Dus zo gezegd, zo gedaan. Account gemaakt, app voor iPhone geinstalleerd en gepost. Maar... Het kan ook bij blogger van Google, wat gewoon blogspot.com is. Daar dus hetzelfde blog geupload.
‘Ja, en weet je wat dan nog meer kan? Je kunt een Rss-feed op je hyves zetten, dan laadt hyves dat direct in je hyve-blog, dat is leuk.’
Waarom? ‘Omdat het kan!’
Nu zijn er nog wat dingen voorgevallen of me opgevallen die ik het beschrijven waard vond. Wat is er dan fijner om dat te schrijven als je zit bij te komen van een heerlijke dag in de bijzonder goede Tsjechische sneeuw. We eten wat, praten wat, bespreken wat we gaan doen en zitten te klieren op internetten. Zo kan het dat er in een uurtje tijd 4 blogs toegevoegd worden. Dat is gewoon even prettig. Dingen snel van je afschrijven, op een leuke manier. Ik hoop dat u er van geniet beste lezer.
Hier wordt er reeds de draak mee gestoken.
‘Hmm Michel, wat een mooie sneeuwpoppen, schrijf daar een blog over’. ‘Kijk wat een ijspegels! Iets om te bloggen?’ Of ‘Hee, ik gleed bijna uit, niet over schrijven he?’
Bij dit alles wil ik even de opmerking maken dat ik verhalen een beetje aan dik, om ze op papier beter over te laten komen. Ik ben gewoon op reis met twee ontzettend gezellige relaxte gasten. Ik geniet en ben er heel blij mee. Daar gaat het om.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten