vrijdag 7 mei 2010

wachten op Alexander

Als je 's avonds naar huis wilt met het openbaar vervoer, dan moet je daar zeker na 22.00 uur wel even de tijd voor nemen. Het is kwart voor twaalf en ik wacht op Rotterdam Alexander en op de trein naar Utrecht waar mijn fiets staat. Die brengt mij in een klein uur naar Werkhoven. Laat me nu voor het eerst en het laatst zeggen dat deze trip met de auto in 35 minuten te doen is. Dan weet ik dat weer voor buiten de vakanties.
Stel je voor: een behoorlijk leeg station. Rond deze tijd wachten er 3 mensen met mij op een trein. Het is koud, maar gelukkig wel droog. Ik kijk links en zie: een perron met 3 mensen, wat lampen, bankjes, prullenbakken en daarachter een zwart gat. Ok. Ik kijk wel rechts. Wat ik daar zie, is eigenlijk hetzelfde: bankjes, prullenbakken, lampen en het einde van het perron met daarachter een groot zwart gat.
Je hoopt in eens dat de tijd gewoon sneller gaat. Wat moet je anders doen, zo op een leeg station. Het is koud, je wil je nest in en je zit op Alexander. Ik zou op Alexander kunnen gaan staan, maar het blijft koud en het vooruitzicht dat mijn bed en ik de komende twee uur nog niet verenigd worden... Ah. Daar is de trein. Toch leuk dat bloggen, wat had ik anders moeten doen, wachtend op een leeg Rotterdam Alexander.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten