zondag 9 mei 2010

Tulpvakantie

‘Heb je al plannen voor de vakantie?’ is een veel gestelde vraag zo vlak voor de meivakantie. Dit jaar vallen daar Koninginnedag, Bevrijdingsdag en Hemelvaart in. De afgelopen jaren stond deze vakantie ook stijf van het lekkere weer. Dat in combinatie met plannen op de langere termijn en een hoop werk, zorgt ervoor dat ik nog geen plannen om ergens naartoe te gaan deze vakantie.
Dit wil echter niet zeggen dat ik niets doe. In tegendeel.Het feest begint met een opleidingsweekend van Vinea. Weer een groot feest. In de rollenspellen die gespeeld worden, dragen de aspirant reisleiders een wit petje en de ‘opvallende’ deelnemers een blauwe. Het wordt een waar feest, waarbij wij ‘blauwe petjes’ het de witte petjes niet gemakkelijker maken. Ik zie het voor mij als een soort coming-out voor mijn AD(H)D, voor iedereen die daar een vermoeden over had. Ik heb gewoon de grootste lol en kan alles zeggen op het moment dat ik het wil zeggen.
Na dit weekend zijn er nog steeds geen vakantieplannen. Op de vraag ‘ga je nog ergens naartoe in de vakantie?’ kan ik volmondig ‘ja’ zeggen. Het voelt echt als vakantie. Op dinsdag roeien en bij een vriend op visite in Breda, de dag erna de vrijheid vieren met een vriendin in Wageningen en Arnhem om vervolgens op donderdag naar Alkmaar af te reizen om een reis te regelen. Op vrijdag had u mij in Rotterdam terug kunnen vinden om bij een vriendin te eten. Het is allemaal leuk, gezellig en prettig. Hoe kun je beter je vakantie vieren?
Ga ik nog weg deze vakantie? Vast wel. Voor hoe lang en waar naar toe? Dat weet niemand. Ideeën?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten